fbpx

וידאו בלוג: "תהיה רעידת אדמה" // מוטי גלוסקה

רעידת אדמה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

אלפי הרוגים, עשרות אלפי פצועים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

"תהיה רעידת אדמה": במילים האלה היה מהנדס העיר רמת גן פותח כל מפגש תושבים, שבו ניסה לשכנע את תושבי העיר ליזום פרוייקט של תמ"א 38 בבתיהם. ואכן רמת גן הייתה העיר הראשונה שקידמה את התוכנית הזאת, והוציאה את המספר הגדול ביותר של היתרי בניה בשנותיה הראשונות.

אריאל היימן, גיאולוג ומי שהיה קצין מילואים ראשי בדרגת תא"ל, פרסם פוסט שכותרתו "רעידת אדמה בישראל – לא אם, אלא מתי". אני קושר את זה לבית בחולון שנהרס לאחרונה, ודייריו עוברים בימים אלה לאט לאט לדירות שכורות. כיצד מדינת ישראל תתמודד לא עם רעידת אדמה, אלא עם איומים הרבה יותר מוחשיים מהדרום בעזה ומהצפון בלבנון – טילים שפוגעים ברכוש ומותירים אנשים חסרי קורת גג?

שמעתי ברדיו את דיירי הבניין בחולון, ונראה שלא למדנו הרבה מהאירועים שהתרחשו בעורף – לא ב-1991 ולא ב-2006. אני מעריך שהעורף היום לא בנוי להתמודד עם תופעות של הרס הבתים. המספרים שהיימן מדבר עליהם הם אלפי הרוגים, עשרות אלפי פצועים ובתים הרוסים ברעש של רעידת אדמה. במתקפת טילים, גם אם המספרים יהיו נמוכים יותר, הנזק יהיה גדול מאוד.

מה עושים?

על כך אני מדבר בוולוג חדש שצילמתי לאחרונה, אשמח לשמוע מה דעתכם.


מוטי גלוסקה הוא חוקר ומרצה בנושא ההיסטוריה הצבאית של ישראל, ביטחון לאומי ומדעי המדינה, מתמחה בתחום קבלת החלטות וועדות חקירה.

אהבתם? לתכנים נוספים מוזמנים לעקוב אחרי דף הפייסבוק 'מוטי גלוסקה – מחקרי ביטחון ואסטרטגיה'. לחצו כאן

צור קשר