fbpx

ראו הוזהרתם!!!

 
מגיע קרדיט לחיים לוינסון (הארץ 21.11.23) על פרסום מכתביו של רח"ט מחקר באמ"ן, עמית סער, בהם הדגיש כי המשבר החברתי בישראל מעורר את אויביה להסתכן בפעולות צבאיות באשר הם רואים את המצב במדינה כאחת מנקודות החולשה של ישראל אי פעם. זאת אחר שבתחילת השנה היו מי שראו באיום על החוסן הלאומי איום מסוכן יותר מהאיומים החיצוניים.

ההנהגה המדינית של מדינת ישראל התעלמה מהאזהרות הללו. היא המשיכה לעסוק באובססיביות מטורפת בביטול עילת הסבירות, בחוק הנבצרות ובהעברה סיטונית של כספים למגזרים שלא רק שאינם תרמים למדינה אלא מזיקים לה.

במקום להיערך למלחמה מול החיזבאללה והחמאס נערך הדרג המדיני למערכה על מיטוט בית המשפט העליון. זה מה שהעסיק את הממשלה בחודשים שקדמו לאוקטובר הנורא במקו להיערך לגרוע מכל שאכן קרה.

למרבה הצער גם בצה"ל לא הפנימו את האזהרות של רח"ט מחקר – "התצפיתניות בגבול חזו בהכנות לטבח אבל נענו בזלזול…" (הארץ, 19.11.23). הכשל המודיעיני והכשל המבצעי שבא בעקבותיו עוד ייחקרו בהרחבה במסגרות צבאיות ומדיניות.

ועדת החקירה כשתקום, אם תקום, תידרש לחקור, בנוסף להיבטים המודיעיניים והמדיניים, גם  את הקשר בין המהפכה המשטרית שאיימה להפוך את ישראל למדינה דיקטטורית לבין אירועי ה-7 באוקטובר 2023.  היא תצטרך לחקור כיצד השתלטה על מדינת ישראל חבורה של משיחיים שאת עיקרי "אמונתם" ראינו בעת הדיון בכנסת שעה שהשתלחו במשפחות החטופים, שעברו מאוחר יותר השפלה נוראית בכניסה לפגישה עם הקבינט. אין פלא שכאשר מחפשים דרכים לעקר את בית המשפט העליון מסמכויותיו ויכולותיו העין אינה מופנית דרומה או צפונה וראש הממשלה ושריו מעדיפים חמאס חזק ורש"פ מוחלשת. אין פלא שרואים את הזר המיותם של ממשלת ישראל לצד קברו של חייל שנפל במערכה כאשר לא נמצא נציג ממשלה שיניחו.

הדברים שהביא חיים לוינסון מעלים שתי נקודות שחשוב להתייחס אליהן.

האחת  – מן הראוי שוועדה נפרדת לחלוטין תידון במודיעין, במעמדו ובמערכת היחסים בינו לבין הדרג המדיני והדרג הצבאי הבכיר.

השנייה – מה ההשפעה של הערכת המודיעין על בניין הכוח הצבאי ועל הפעלתו. כיצד כל המערכות שהיו אמורות לתפקד ב – 7 באוקטובר לא היו שם ואינני מדבר על המערכת המדינית. אני מדבר על המערכת הצבאית. 50 שנים קודם לכן הופתענו על ידי צבאות מצרים וסוריה. תוך ספיגת אבדות קשות היה שם הסדיר שניסה לבלום ותוך שעות ספורות היו שם יחידות נוספות וחיילי המילואים (אורי בר – יוסף, התאוששות, 2023). איפה הם היו ב – 7 באוקטובר?

צור קשר