fbpx

תדע כל אם עבריה בידי איזה מפקד לא להפקיד את ילדיה

אלמלא היה תא"ל ברק חירם מצפה לקבל ביום מן הימים דרגת אלוף ולמצוא את מקומו ליד שולחן המטה הכללי הייתי מתעלם מנאומו החלול והמבזה בטקס הפרידה שלו מאוגדה 99 וערב מעברו לאוגדת עזה.

הנאום שנשא הוא בליל של בריחה מאחריות, התנשאות, יהירות ולמרבה הצער גם בורות וחוסר הכרה של התרבות הישראלית, שאותה טרח להשמיץ בהבל פה. ננסה לבחון רק חלק מהדברים.

צילום: דובר צה"ל

תא"ל חירם פתח את דבריו בהודאה בכישלון הצבא. הדברים נאמרו מהשפה אל החוץ כי אדם ישר והגון  שבאמת רואה את עצמו כשייך לצבא שהביא על מדינת ישראל את האסון הגדול ביותר מאז השואה היה שם את המפתחות על השולחן והולך הביתה.

תא"ל חירם בחר לתקוף את התרבות הישראלית שלדבריו מקדשת את ההווה ואת הרגע ועוסקת, כביכול, בהנאות ובהוללות. בראש רשימת המותקפים אנשי "האקזיט". כאן מתגלית הבורות במלוא כיעורה:

מה הם מאפייניה של התרבות הזו?

שמעתי את יזהר שי, ששכל את בנו במערכה זו, מספר כי אנשי ה"היי טק" שאותם חירם מנסה לרמוס ברגל גסה הכניסו למדינת ישראל 100 מיליארד דולר. בכסף הזה נקנה הרובה שמחזיק חירם, הקסדה שהוא חובש על ראשו, הרכב הלבן והרכב הקרבי שהוא נוסע בהם, המשכורת החודשית שלו ואולי גם בעתיד הפנסיה ותוספת הרמטכ"ל ככל שהוא זכאי לה.

התרבות הישראלית, שחירם כנראה אינו מכיר אותה,  היא ששת המדליות שזכו בהם הספורטאים באולימפיאדה. התרבות הישראלית היא  11 המדליות מזהב, כסף וארד שזכו בהם תלמידי התיכון באולימפיאדות במתמטיקה ופיזיקה. התרבות הישראלית אלו 80 הספרים החדשים (לפי נתוני המו"לים) המקבצים עדויות וסיפורי גבורה מה – 7 באוקטובר ואילך.

אני מניח שחירם מבקר מעת לעת את חייליו הפצועים. מן הסתם הוא נחשף לניסים ולנפלאות שמבצעים הרופאים באגפי השיקום. אני מקווה שהוא רואה את עבודת הקודש של המטפלים בהלומי הקרב. זו התרבות הישראלית והיא הייתה קיימת לפני 2023 והרבה לפני שחירם קיבל את דרגותיו והיא תהיה קיימת הרבה אחרי שתגבר על אלו המנסים להחריבה ולהחליפה בתרבות של כסף, כוח וכבוד ובעתיד משיחי חסר תוחלת.

אבל מעבר לכל אלה יש לי בעיה עם קצין בכיר שעומד לפקד על אוגדה באזור הרגיש ביותר במדינת ישראל. הבעיה שלי היא שהוא, כך נראה,  לא קרא היטב את מה שאמר וזה חמור ואם קרא ולא הבין את הכשל הלוגי זה חמור עוד יותר. חירם משבח את הלחימה העכשווית. ובכן – מי הם הלוחמים מיחידות החי"ר, השיריון, התותחנים, ההנדסה ותומכי הלחימה, מי הם הטייסים ואנשי חיל הים – מי הם אם לא פרי התרבות הישראלית אותה חירם מרבה להשמיץ. יש ביניהם אנשי סדיר, קבע ומילואים. יש ביניהם צעירים שאך זה התגייסו וכן לפני הגיוס הם נהנו במסיבות, בטיולים, בשתיה והיום הם מחרפים נפשם. יש שם אנשי קבע רבים ויש שם אנשי מילואים שחלקם סופרים עשרות ימי מילואים, עסקים קורסים, נשים וילדים פגועים. האם לדעתו של חירם הם גדלו בתרבות קלוקלת.

ואני אומר לתא"ל חירם: של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על התרבות הישראלית. אם כך אתה רואה אותה אינך יודע תרבות טובה מה היא.

ובשולי הדברים – יש מי שכבר מנסים ליצור הקבלה בין דבריו של יאיר גולן ערב יום השואה 2016 לבין דבריו של חירם. נזכור שגולן איבד את הרמטכ"לות בשל דבריו ודי יהיה לנו אם חירם יאבד את תפקידו בעקבות דבריו.

צור קשר